Amenajarea spatiului office este o etapa de baza in definirea personalitatii companiei pe care o conduci sau administrezi. Mobilierul sta la baza unei amenajari office si poate transforma spatiul de lucru intr-un mediu prielnic in care angajatii isi pot exploata potentialul la nivelul sau maxim.
Mobila la comanda ofera posibilitaea de a crea spatii amenajate conform cu nevoile personalului. In plus, permite atentie la detalii si dimensiuni, astfel incat incaperile sa fie unele pe deplin functionale. Angajatii vor deveni mult mai relaxati si mai productivi intr-un mediu optim organizat care contribuie pozitiv la capacitatea de concentrare, de a gasi solutii si la creativitate.
Iata care sunt sfaturile noastre pentru o amenajare inteligenta a spatiului de lucru!
Functionalitatea mereu primeaza
Acest criteriu dicteaza o amenajare de succes. Ia in calcul numarul angajatilor raportat la spatiul disponibil si incearca sa gasesti cele mai bune solutii pentru proiectarea pe dimensiunile care sa maximizeze aranajarea birourilor.
De asemenea, se tine cont la alegerea dimensiunilor meselor de sarcinile si atributiile anagajatilor. Prin urmare, cei care lucreaza in departamentul de contabilitate, de exemplu, trebuie sa dispuna de suficient spatiu pentru a-si desfasura comod activitatile.
Alege un design functional
Acest aspect este esential pentru realizarea mobilierului. Este recomandat sa iei in cosniderare mai multi factori care influenteaza spatiul de lucru. Forma birourilor si numarul sertarelor sunt dictate de nevoile de lucru ale personalului. Ulterior, gandeste-te la materialele din care ai vrea sa fie realizate piesele de mobilier. Noi iti recomandam materialele rezistente, cum ar fi MDF-ul, intrucat se intretine si se curata usor.
Pentru angajatii care vorbesc mult la telefon proiecteaza un mobilier cu pereti despartitori, mai ales cand vine vorba de departamentul servicii clienti. Pentru ca angajatii sa nu aiba senzatia ca sunt inghesuiti sau ca discutiile telefonice pot fi ascultate de cei din jur, intre birouri trebuie sa existe un spatiu de cel putin un metru. Chiar si in firmele mari incep sa dispara acele birouri tip cubice care in ultima perioada si-au atras un renume nu tocmai pozitiv, din cauza ca nu ofera intimitate si nu asigura un spatiu deschis care sa sustina comunicarea si relationarea.
Opteaza pentru confort
Un aspect esential pentru anagjatii care petrec la birou 8 ore pe zi sau chiar mai mult vizeaza scaunului. Acesta trebuie sa fie reglabil, astfel incat sa poata fi ajustat in functie de statura fiecarui utilizator in parte. In plus, este de preferat sa asigura o sustinere optima coloanei vertebrale, deci sa fie realizat dintr-un material rezistent, precum tapiteria din plasa.
Ascunde cablurile
Cablurile lasate la vedere afecteaza estetica oricarui spatiu, il fac sa para aglomerat si neorganizat. Mai mult decat atat, atunci cand se gasesc in zonele intenst circulate ale incaperilor, acestea pot produce accidente. Nu vor mai fi o problema atunci cand sunt mascate inteligent cu ajutorul mobilei la comanda. Chiar si prelungitoarele, modemurile si routerele pentru internet isi pot gasi spatiul perfect, creat anume pentru ele. Se va evita astfel dezordinea, iar riscul ca toate acestea sa se deterioreze din cauza lochidelor varsate din neatentie va disparea.
Spatiu pentru depozitarea arhivelor
Exista companii care nu au trecut la utilizarea tehnologiei pentru organizarea arhivelor, iar in cazul lor se pot proiecta dulapuri pentru dosare cu un design aparte. Uita de rafturile de moda veche si alege mobilier de stocare documente, care se potriveste minunat cu spatiul de lucru.
Transpune in amenajare un element definitoriu pentru companie
Nu este simplu sa realizezi acest lucru, insa mai mult ca sigur este posibil. Pentru a transpune imaginea companiei in amenajarea sediului, gandeste-te la tipul de personalitate pe care il are firma ta si adapteaza la acesta design-ul mobilierului.
Ia in consideare specificul domeniului de activitate si culege cateva aspecte remarcabile la care sa te raportezi in amenajare. Este posibil sa fie nevoie de un mediu de lucru relaxant care sa stimuleze cretivitatea sau de unul mai sobru, pliat pe profilul companiei. Exista o multime de stiluri e amenajari interioare ideale pentru spatiile de lucru, de la contemporan, modern, scandinav, minimalist, pana la cel industrial, nonconformist, etc.
De preferat ca finisajele sa contina macar una din nuantele siglei. Este riscant sa transformi tot aspectul sediului intr-un joc de culori, apeland la toate nuantele din sigla, intrucat este posibil ca bunul gust sa fie compromis.
Extra tips – zone de relaxare pentru angajati
Din cand in cand, este bine sa te retragi din spatiul de lucru si sa iei o pauza care iti la limpezi mintea si te va ajuta sa analizezi in amanunt fiecare sarcina cu solutia aferenta. Astfel, o sala de relaxare este binevenita in cadrul oricarei companii, a carei amenajare se face in functie de specificul firmei. Se poate amplasa o simpla canapea sau fotolii de masaj pentru a permite angajatilor sa se relaxeze, sa socializeze sau pur si simplu, sa se odihneasca.
Desigur, atunci cand fondurile ofera posibilitatea, se poate opta pentru un hamac sau un beanbag, ambele idei neconventionale. Prezenta jocurilor reprezinta de asemenea o atractie in aceste zone de relaxare, unde trebuie sa domneasca buna dispozitie si creativitatea. Se poate alege o masa de ping-pong sau jocuri video.
In concluzie, speram ca te-am ajutat sa creezi sau redefinesti spatiul de lucru intr-un mod care sa incurajeze desfasurarea activitatilor zilnice. Daca ai deja niste idei cu privire la amenajare, te asteptam sa ne prezinti sugestiile tale pentru a proiecta mobilierul potrivit sediului tau!
One comment
mobilisti
Un articol foarte util si bine structurat.
Felicitari